معروف‌ترین سوغات قشم چیست؟
نوشته شده توسط : gheirati

آیا می‌دانید لذت بخش‌ترین قسمت سفر چیست؟ به جرات می‌توان گفت خرید سوغاتی یکی از ماندگارترین لحظات سفر است. گشت و گذار در بازارهای مقصدی که به آن سفر کردید بسیار خوشایند است. آشنایی با مردمان، رنگ و بوی پوشاک و خوراک یک منطقه تجربه‌ای خاص است. سنت بسیار زیبایی که در میان ایرانیان رواج دارد، خرید سوغاتی است. ما ایرانی‌ها به رسم یادگاری و یادبود، برای آنان که دوستشان داریم هدیه می‌آوریم. این هدیه معمولا از سوغاتی‌های آن مقصد تهیه می‌شود. اطلاع از سوغاتی هر شهر و کشور قبل از خرید یک امر ضروری است. در این قسمت به معرفی سوغات قشم خواهیم پرداخت.

آژانس مسافرتی "های هتل" با مقالات راهنمای سفر، قصد دارد سفری خاطره انگیز را به شما هدیه دهد.

سوغات قشم

سوغات قشم را بشناسید!

هر منطقه توریستی تعداد زیادی کالا برای فروش دارد. این کالاها براساس فرهنگ و آداب و رسوم و همچنین موقعیت جغرافیایی متفاوت است. برای مثال کالاهای تولیدی شمال و جنوب یا شرق و غرب کشور با یکدیگر متفاوت هستند. در شمال برنج و چای و در جنوب خرما و ادویه‌جات کشت می‌شود. شاید تاکنون کمتر از سوغاتی‌های قشم صحبت شده است. اگر قصد رزرو تور قشم را دارید این مطلب را مطالعه فرمایید.

معروف‌ترین سوغات قشم عبارتند از:

  • صنایع گلیم و رودوزی
  • صنایع دستی حصیری
  • صنایع دستی دریایی
  • کیک سنتی هلر
  • نان‌های محلی
  • ادویه جات
  • پوشاک
  • خرما

صنایع گلیم بافی و رودوزی

همانطور که می‌دانید هر منطقه‌ای با توجه به فرهنگ خود لباس می‌پوشند. در جنوب کشور به خصوص قشم لباس‌های زنان زرق و برق خاصی دارند. اکثر پیراهن‌ها، روسری‌ها و شلوارهای زنان قشمی نوار دوزی شده است. به این نوار دوزی‌ها گلبتون دوزی، شک بافی، چهل تکه و خوس دوزی گفته می‌شود. این سوزن دوزی‌ها بسیار ظریف هستند و در تمام دنیا تک می‌باشند. برقع‌‌های رنگی، پارچه‌ها و لباس‌های رودوزی شده و گلیم از یکی از سوغات قشم هستند.

سوغات قشم

صنایع دستی حصیری و هنرمندانه

حصیربافی در جنوب کشور یکی از هنرهای بسیار منحصر به فرد است. حصیربافی و سوندبافی‌ها از الیاف خاصی تشکیل می‌شوند. این الیاف از درخت نخل تولید شده و از آن زیر انداز، گلدان، سبد و سینی‌های حصیری تهیه می‌کنند. لوازم حصیری امروزه بسیار ترند شده‌اند و هدیه خوبی برای عزیزانتان می‌باشد.

سوغات قشم

صنایع دستی دریایی و زیبا

قطعا می‌دانید دریای خلیج فارس مملو از صدف و سنگ‌های زیباست. در هر جذر و مد تعداد زیادی سنگ و صدف روی ساحل برجای می‌ماند. بومیان و ساکنان محلی با جمع آوری صدف، مرجان، ستاره دریایی و... آثار زیبایی خلق می‌کنند. تابلو، مجسمه، زیورآلات و تزیینی از صنایع دریایی تولیدی هستند. یکی از شناخته شده‌ترین سوغات قشم صنایع دستی دریایی است.

سوغات قشم

کیک سنتی هلر با طعمی عالی

یکی از سوغاتی‌های خوراکی قشم، کیک هلر است. این سوغاتی شبیه به کیک‌های اسفنجی پوک می‌باشد. این کیک بسیار خوش طعم از شیرینی‌هایی است که در هیچ کجای کشور وجود ندارد. بنابراین خرید این سوغاتی می‌تواند یک هدیه عالی و خاص باشد.

نان‌های محلی خوش بو

طعم و بوی نان‌های هر منطقه با دیگری متفاوت است. در جنوب کشور نیز نان‌های محلی بسیاری وجود دارد. این نان‌ها براساس ذائقه جنوبی‌ها طبخ می‌شود. نان تموشی یکی از نان‌های خوشمزه و محبوب این مرز و بوم است. ترکیب آرد و تخم مرغ و سس ماهی و سس سوراغ نان تموشی را شامل می‌شود. نان خمیر، سوخاری، رخنه و فلزی از دیگر نان‌های محلی هستند.

 

ادویه جات با عطری اصیل

اگر به جنوب سفر نکرده باشید باز هم نام ادویه جنوبی را شنیده‌اید. ادویه‌های قشم عطر و بویی اصیل دارند. جالب است بدانید بهترین ادویه در ایران را در جزیره قشم و جنوب تولید می‌شود. اگر مایل هستید عطر غذاهای جنوبی را با خود به یادگار ببرید، از ادویه جات جنوب غافل نشوید.

سوغات قشم

پوشاک متنوع و ارزان

قشم منطقه آزاد در ایران است. بنابراین کشتی‌های تجاری انواع پوشاک مردانه و زنانه را به این منطقه می‌آورند. تنوع بالا، قیمت ارزان و برندهای معتبر را می‌توانید در قشم بیابید. بنابراین خرید پوشاک، کیف و کفش، لوازم برقی، شکلات، لوازم بهداشتی و آرایشی همگی به وفور به چشم می‌خورند. خرید پوشاک به عنوان سوغات قشم بسیار مرسوم است.

 

خرماهای بی نظیر جنوبی

جنوب کشور را به خرماهای متنوع و اعلا می‌شناسیم. بهترین خرماها در جنوب کشور پرورش یافته می‌شوند و دیگر نقاط ارسال می‌گردند. پس چه چیز بهتر از خرید خرما تازه و اصل جنوبی برای سوغاتی؟

 

رزرو هتل در "های هتل"

رزرو هتل در قشم امری بسیار سخت است. زیرا این جزیره کوچک هتل 5 ستاره ندارد. بنابراین بهتر است قبل از رزرو هتل در قشم با آژانس معتبر مشورت کنید. رزرو هتل ارزان و رزرو هتل 4 ستاره قشم را به ما بسپارید.

هتل‌های پیشنهادی "های هتل" عبارتند از:

با رزرو تور قشم در آژانس "های تور" از تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت ما بهره مند گردید.





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: